09.03.06

Varför kan inte alla länder i Europa ha samma måttsystem?
Typ ist för yards och miles så kan dom ha meter och kilometer och normala mil?! Ha samma vägningssystem (vet inte det korrekta ordet), ist för oz och stones borde det vara gram och kilogram! Ist för cups och pints, deciliter och liter!
Dom borde också ha samma klädstorlekar, på ett klädesplagg så står det european size 36, us size 8, uk size 10! Sen när tillhör inte England europa??? Tänkte klaga på att dom kör på fel sida också men så insåg jag att jag trivs med att köra på vänster sida...
Men vad jag vill komma med det här är att engelskmän är konstiga!
Och vem f*n uppfann en vattenkran med TVÅ hål, ett för varmvatten och ett för kallvatten! Varför liksom?! Det går alltså inte att få ljumet vatten. Vill man ha ljumet så får man först ta iskallt vatten i händerna och sen snabbt in i varmvattnet, som förövrigt är skållhett!
Och häromdan på radion så hörde jag att dom har kommit på nått nytt här i england som tydligen ska vara jätte bra!
Isolera alla hus! NÄE?! REDAN?! Tydligen så håller sig huset varmare och man spara pengar på att huset är tätt så det inte läcker varmluft! Asså engelskmän är så smarta! Detta tåls att undersökas!

Förövrigt så behövs mitt rum städas och min bil tvättas. Någon frivillig?
Imån ska jag iaf ut med Amandine och det ska bli kul för jag har pengar och det är bra.
Och så måste jag beställa biljett hem för bröllopet också ^^,

Men jaa! nu kom jag på varför jag var så irriterad på måttsystem! Det var för att engelskmän envisas med att skriva 09.03.06 i fel ordning, dom skriver 06.03.09 vilket gör mig förvirrad!

En dag så kommer det bilder här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0