It was never meant to be...

Finns det en plan for alla?
Ar allt redan bestamt i forvag?
Har alla ett syfte att fylla innan det ar dags att kila vidare?
Ibland sa tror jag att vissa saker redan ar bestamda. Som tex att jag skulle komma hit, det kanns som om det verkligen var meningen att jag skulle komma hit till Derby och jobba hos Hardingham.

Men sen kan man ju fraga sig om det var meningen att nan skulle fa cancer. Men vad ar meningen med det?
Har suttit och last vimmelmammans blogg nu ett bra tag. Hon ar en kvinna pa 41 ar tror jag, ar gift och har en son pa 2 ar. Och hon har cancer. Hon skriver i sin blogg om hur det ar att leva med det och hur det gar med det vanliga livet.
Men vad ar da meningen med att hon ska bli sjuk? En ung kvinna med en liten son...
Och varfor skulle min faster do i cancer?? Det finns ingen som helst mening med det!
Finn hade\har cancer. Han ar frisk och sa nu, men man maste har varit frisk fran cancer i fem ar tror jag det ar innan man blir friskforklarad, och eftersom han bara ar fem ar sa ar inte han friskforklarad. Men det ar ju inget man tanker pa forens man ger han ett bad och man ser hans langa arr som han har pa ryggen... plutten... Finn kommer nog skaffa sig ett bra och viktigt jobb, han kommer att vara alskad och lycklig, det ar det som ar meningen for han. Och cancern kommer att vara natt han berattar om nar han har barn och de fragar om hans arr, ett minne av natt som hande for langesen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0