Tuggummi

Vaknade klockan halv tolv, aningens bakis efter en blöt utekväll igår. Vi hade riktigt skoj jag och amandine.
Men iaf så kom jag på när jag låg i sängen att vi skulle ju klättra idag. Jaaa! tänkte jag och hoppade ur sängen glad ihågen! Började ta fram kläder som jag skulle klättra i och sen skulle jag hoppa in i duschen, men så såg jag mitt toviga hår i spegeln och tänkte att det var nog bäst att kamma ut de innan jag duschade... Upptäcker då att jag har nått i håret!

Inser till min stora förskräckelse att det är TUGGUMMI! Jag har tuggummi i mitt hår. Katastrofen är ett faktum!
Jag började dra å försöka få bort så mkt som möjlig... men det hjälpte ju mycket! NOT! Har försökt smälta det med hårtorken, det hjälpte inte mycket, det smällte bara in i håret. Försökte skölja ur det, men det blev bara hårt och trassligt.

Så nu sitter jag här på min säng förtvivlad över de faktum att jag tuggummi i håret som inte går bort. Har letat efter tips på google, men där hittar jag bara den absolut sista utvägen, nämligen att klippa av det... No way josé säger jag bara!
Aldrig att jag klipper av mig mitt hår! Jag skulle ju behöva klippa freakin bob!  Så från och med nu så kommer jag att gå under namnet "Flickan med tuggummihåret".  Jag tror jag dör. Det här händer inte. Är det nån jäkla kharma som går till attack mot mig? Fan, jag gillar ju mitt hår... Och inte nog med det så  är jag riktigt förkyld, snorar och hostar och orkar verkligen inte koncentrera mig på att få ut tuggummi i håret!

Nej nu måste jag kämpa vidare! Skam den som ger sig! Undrar om jag smälta det med hårtorken så mycket att satans påfund "droppar" av håret? Tuggummi går nu mera under namnet Satans Påfund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0