Pepparkakor

är vad jag har levt av idag...blev hemma idag. Mår inte så bra, halsont, huvudvärk å lite feber. Har inte orkat gått ner å gjort macka heller... Det är så långt till köket. Så då blev det pepparkakor (har en burk på rummet).
Men sean eller lotta ska komma över senare med lite soppa å pannkakor ^^,

Åh hå vad tråkigt jag har, jag har spenderat dela dagen i sängen... typ. Jag bor seriöst i min säng. Men det finns inte så många andra ställen å gå till... Mitt rum är så litet, tar jag fem steg är jag framme vid dörren. Tv står mot sängen, å datorn är i sängen, pepparkaksburken och vattenflaskan står på fönsterbrädan brevid sängen. Så jag har allt jag behöver inom armslängds avstånd. Skulle vilja haft en fotölj här inne så man kunde växla lite, men denskulle inte få plats... Vill även köpa mig en julgran, en liten, men den får nog inte heller plats...
Frankrike blir det inte heller, det var för dyrt för mig... :( Sucky as hell!
Allt är tråkigt idag. Vädret är tråkigt, husen är tråkiga, phil är tråkig som bara springer runt där nere å stökar, har ingen aning om vad han håller på med heller. Spanien ska han visst åka till imorgon, hade hoppats på att det var idag så jag kunde gå å köpa mig lite fish and chips å känna mig onyttig. Visst kan jag väl köpa det när han är hemma också, men orkar inte vara trevlig och social idag.

Och så har jag en massa konstiga tankar i mitt huvud. Som varför bor folk på gatan? Visst dom har ingenstans å bo men hur kommer det sig? Är det för att dom inte har nått jobb? och ingen utbildning? Men hur kommer det sig då att dom inte har nån utbildning? Är det för att dom var lata i skolan eller fick dom inte rätt hjälp i skolan? Eller så kan det ju vara så att dom har haft ett hus och kanske en familj  men knarkade eller drack så familjen lämnade "han" och han kunde inte betala hyran? Men varför bor dom inte i ett härberge ist? Finns det inte sånna här? Eller får man inte bo där om man knarkar? Och visst kan jag förstå att det kanske är svårt att skaffa jobb om man bor på gatan, men man kan väl kanske börja som tex gat-sopare eller städare. Och bara använda pengarna till mat och spara det som blir över. Iofs kanske det är svårt att spara pengar när man bor på gatan, liksom man har ingenstans att förvara dom. Iofs så kanske man skaffar sig ett bankkonto, men även det blir nog svårt om man inte har en fast adress. Humm...
I förrgår när jag stod och väntade på amandine så kom det en man och la sig och sov en bit bort från mig. Jag höll på att frysa ihjäl där jag stod i skinnjacka och jeans, och gubben hade typ  nån sorts träningsoverall och han lägger sig på den iskalla marken för att sova... Jag ville gå dit och lägga en filt över han, men jag hade ingen.
Sen igår när jag gick till spar så satt det en annan gubbe där och ropade efter pengar. Men jag funderar på vad dom ska använda pengarna till... Jag vill inte ge dom pengar om dom bara ska dricka eller knarka upp dom, då köper jag helldre en macka om dom är hungriga.

Yaay nu kommer sean med mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0