Sjukling :(

Stackars Lena är sjuk :(
När jag hämtade henne från skolan så var hon väldigt blek och trött. Tror hon hade feber också, och sen när vi kom hem var hon helt slut och somnade i soffan. Hon åt iaf en tallrik soppa och en pannkaka, fast Sean fick mata henne... :/ 
Hon fick gå och lägga sig direkt efter maten och somnade direkt, men 45 min efter att hon hade gått och lagt sig så började hon gå i sömnen och hade en mardröm och fick typ kramper. Jag såg det inte men Sean var där hos henne, och han ringde granny som kom över. Kramperna varade inte så länge, jag tror det var feberkramper för att hennes feber steg så plötsligt när hon började gå i sömnen och var så rädd. Men hon fick feber nedsättande medicine så hon blev bättre efter det och kunde somna om lugnt igen. 
Sen när granny hade gått så sa jag till Sean att jag tror att det bara var feberkramper och förklarade att barn kan få det om febern stiger plötsligt och mkt och att det är för att kroppen inte hinner med eller nått sånt. Och Sean blev lugnare av det, så jag hoppas att de jag sa var rätt, så någon av mina sjuksyster systrar eller mamma kan väl höra av sig om det stämmer. Jag tror det stämmer iaf, men skulle va skönt att få bekräftelse av nån som är utbildad sjuksköterska, iofs så är jag ju typ undersköterska, men endå.
Sen när jag och Sean satt och pratade och tittade på film så såg jag lena gå förbi dörren igen, då gick hon i sömnen igen men det var inte som tidigare på kvällen när hon skrek och grät, nu kom hon bara upp och gjorde inte så mkt, bara tittade och klappade Ellie.
Så jag kom hem hit för inte så längesen, för jag ville inte åka om det skulle hända nått med Lena och så var Sean rätt så skakad efter Lenas krampanfall... Men det förstår jag för det måste vara läskigt att se sin dotter så och inte veta vad som händer med henne, Sean sa att han trodde först att hon hade blivit ätit nått och blivit förgiftad. :/ Men jag tror nog att det var feberkramp som hon hade. Stackars sötnos :( Hoppas hon är bättre imån! Hon vill ju så gärna gå i skolan för det är sista dan i skolan innan lovet så dom ska ha julparty.

Oj vilket långt inlägg det blev, men behövde skriva av mig lite så här på kvällskvisten... Mika den muppen svarar inte på msn heller! :(
Nu ska jag sova iaf. Ska över dit i morgonbitti om Lena är dålig... Annars så ska jag införskaffa de sista julklapparna.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0