Dag 120...

Käre Blogg!
Jag har nu spenderat 120 dagar på denna ö. Jag tror det har regnat ca 106 dagar av de 120 jag har varit här. Nu har det i alla fall regnat i 24 timmar, vet inte om jag kommer att klara av livet på den här ön. Det finns ingen mat och inget drickbart vatten... Jag skulle ju i och för sig skjuta några duvor från min grotta, men dom ser lite skabbiga ut så jag är lite tveksam, det får bli i nödfall i så fall.

Jag har i alla fall börjat byggt en flygmaskin som jag ska försöka flyga hem i. Den lyfter om tio dagar, hoppas den är färdig då, känner inte för att störta i havet. 

Ska nog försöka ta mig till infödingarnas marknad idag och byta några coccosskal mot nått annat trevligt.
Och så ska jag skriva ett flaskpost till mina kära föräldrar som firar deras 32:a bröllops dag. Eller kanske ringa via djungelexpressen. Eller om det är djungeltrummor kommer inte ihåg, vi får se vad som är tillgängligt... Apan som bor här brevid har fått ett tillfälligt jobb nu i en infödingsby en bit bort. Vilket är bra tycker jag! Han behöver göra nått annat än att bara vara hemma i sin/våran grotta. Men hans ap-flickvän är här nu så han verkar ganska glad nu i alla fall.

Nu ska jag ta och duscha i det närmaste varmvattenfallet, och sen bege mig ut i djunglen.

Men vänliga hälsningar Karin

Glad Lucia btw ^^,


Kommentarer
Postat av: Nils

Håll ut Moster!! Efter en vecka i vemdalen med hela familjen kommer du odla vingar och flyga tillbaks till den gröna blöta ön! Kram!

2008-12-13 @ 15:33:03
Postat av: mika

haha ! vad roligt ^^ linn och jag tycker du ska komma hem nu ; ) vi saaaaaaaknar dig..!!!!

Kom hit och drick vin med oss, pusspuss!!!

2008-12-13 @ 20:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0